מה סטודנטים מרצים וספרנים חושבים על שימוש במגוון סוגי מקורות בעת למידה ומחקר – תוצאות סקר

ב 2018 פרוקווסט עשתה סקר של סטודנטים וחוקרים במטרה להבין באיזה סוגי חומר הם משתמשים ולמה זו הבחירה שלהם.

התוצאות הראו שכתבי עת עם ביקורת עמיתים עדיין מהותיים וחשובים במחקר והוראה, אבל אל כתבי עת אלו נוספו מקורות ראשוניים, ספרים אלקטרונים, וידאו ועוד.

הסיבות לכך הן:

  • מרצים אומרים שסוגי התוכן המגוונים מסייעים לסטודנטים להבין את הנושא, תורמים לציונים ולהגשת משימות איכותיות, ומאפשרים סקירה יסודית יותר של הספרות הקיימת וממצאי המחקר.

  • מרצים מעודדים סטודנטים להשתמש במקורות ראשוניים – הם מאמינים שמקורות עוזרים לסטודנטים לפתח חשיבה ביקורתית ויכולות חשובות אחרות.
  • סטודנטים מושפעים מהמלצות המרצים שלהם כאשר הם בוחרים באיזה תוכן להשתמש במחקר ומשימות.
  • מרצים חושבים שלספרייה תפקיד מרכזי בפיתוח יכולת המחקר, חשיבה ביקורתית ויכולת חיפוש מידע של סטודנטים.

 

בסקר שפרוקווסט עשו השנה בקרב ספרנים אקדמיים הם מצאו ש:

  • 94% מספרנים חושבים שסטודנטים צריכים לחפש מגוון של נקודות מבט במטרה לבנות יכולות של חשיבה ביקורתית.
  • המחקר צריך להתקדם אל מעבר לכתבי העת המסורתיים, ומשימות שונות דורשות סוגים שונים של פורמט תוכן.
  • סטודנטים צריכים לחפש במגוון של נקודות מבט אך מתקשים להבין על אילו נקודות מבט לסמוך.
  • גישה אחידה לפורמטים שונים של תוכן תקל על הניהול של משאבי הספרייה.
  • מאגרי מידע מולטי דיספלינרים התומכים במגוון פורמטים של תוכן יעזרו למשתמשים לגלות ולהשתמש בתוכן הכי רלוונטי ואמין.
ריבוי מקורות מביא לקושי לזהות אילו מקורת הינם אמינים
ריבוי מקורות מביא לקושי לזהות אילו מקורות הינם אמינים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *